Elektrische scooters beginnen overal te verschijnen. Met hoge gasprijzen geven veel mensen traditionele gasscooters door om meer geld te besparen. De vraag is natuurlijk of de iva e go s4 escooter een goede koop is. Hoeveel kosten die “zuinige” scooters op termijn? Volg mee door de antwoorden op deze vragen te onderzoeken.
Allereerst, hoeveel kost het om zelf een tweewielige elektrische scooter te kopen? Kortom, het gewicht van de berijder is een eerste overweging. De meeste scooters vervoeren rijders in het bereik van 180-200 pond. Als hij veel lichter is dan dat, kun je voor rond de 200 met een goedkope scooter wegkomen. Als hij binnen het gegeven bereik weegt, kun je waarschijnlijk wegkomen met een 300 elektrische scooter. Er zijn scooters die zijn gebouwd om zwaardere rijders te huisvesten en die meer kosten om te kopen, maar die je het basisidee geven.
Hieronder staan de gebruikskosten van een elektrische scooter. Snelheid is een overweging voor het gebruik van energie, maar de meeste elektrische scooters rijden met 10 mph, met geavanceerdere modellen met 30 mph of meer. Er moet ook rekening worden gehouden met topografie. Woon je in een gebied met flinke heuvels, dan raden we aan om minimaal een 350 watt elektromotor aan te schaffen. We willen echter in het algemeen weten hoeveel het kost om een elektrische scooter te besturen in een typisch stedelijke omgeving.
Benzine scooters gemiddeld ongeveer 70 tot 100 mijl per gallon, afhankelijk van de hierboven genoemde variant. Sommige mensen melden dat ze gasscooters gebruiken voor snel woon-werkverkeer, ze gebruiken ze 6-10 keer per week. Als je bedenkt dat de gemiddelde Accord je ongeveer 40 mijl per gallon kan opleveren, is dat een aanzienlijk verschil met een auto. Aan de andere kant zou een typische elektrische lading voor een jaar [aangesloten op een stopcontact van 120 volt] 73-150 zijn. Andere schattingen suggereren dat de oplaadkosten voor het besturen van een scooter op gas ongeveer 10% van de benzineprijs bedragen. Het is duidelijk dat elektrische scooters enorme kostenbesparingen kunnen opleveren.
En aangezien de e-scooter geen verbrandingsmotor, geen riemen, geen carburateur, geen olieverversingen, geen bougies heeft, zijn de onderhoudskosten vrijwel nul. Dit alles toont aan dat de bedrijfskosten van elektrische scooters ongelooflijk laag zijn. En over het algemeen heb je geen vergunning of verzekering nodig om het te bedienen en parkeren is gratis! Elektrische scooters zijn goed voor het milieu en de portemonnee.
Dus als u de eigendomskosten optelt bij de gebruikskosten van een elektrische scooter, biedt dit een geweldig alternatief voor gasverslindende voertuigen en goedkope gasscooters.