Of u nu net begint in de copywriting-services of een gevestigde copywriter bent, er zijn veel diensten die u kunt aanbieden. In dit artikel zullen we er slechts zeven bekijken.
Copywriters bieden doorgaans twee of drie van deze diensten aan, maar de meeste bieden alleen copywriting aan.
Laten we naar zeven kijken.
1. Alleen copywriting – schrijf gewoon de kopie.
Een copywriting-only copywriter biedt maar één dienst aan: schrijven. Hij heeft vaak onderaannemersrelaties met een of meer reclame- of grafisch ontwerpbureaus. De ontwerp- en marketingbeslissingen voor een project worden door iemand anders genomen.
Hoewel je een lucratieve carrière kunt ontwikkelen als copywriter die zich toelegt op copywriting, heb je vaak te maken met tijdsdruk wanneer meerdere klanten tegelijkertijd om kopieën vragen.
Helaas is er geen manier om aan deze “behoeften in 48 uur” te voldoen. Aangezien je laat in de ontwikkelingsfase van het project meedoet (er wordt beweerd dat je ze eerder moet binnenbrengen, maar dit wordt genegeerd), moet je het volgende doen: Ik kan snel denken en schrijven.
2. Marketing Specialist – Je bent copywriter en marketeer.
Als marketing copywriter ben je een strateeg. U kunt toezicht houden op de volledige lancering van een nieuw product of nieuwe dienst, of advies geven op gebieden die copywriters van bureaus niet kennen, zoals zoekmachinemarketing (SEM).
Marketing copywriters hebben meestal een achtergrond in marketing en worden betaald op basis van ervaring en vaardigheden, maar doen minder projecten per jaar dan reguliere copywriters omdat de projecten complexer zijn.
3. Public Relations Specialist – U bent een PR-spindokter.
Als je van publiciteit copywriting houdt en contacten hebt in kranten en tijdschriften, kun je een PR-expert worden. Als PR verschillen tekstschrijver en copywriter wordt u betaald voor uw contactgegevens, uw public relations vermogen voor uw klanten.
4. Copy Makeup Expert – Je bekritiseert en herschrijft de kopie van iemand anders.
Sommige copywriters voegen een kritiekservice toe aan hun copywritingservice. Bewerkt en herziet kopieën die zijn gemaakt door het marketingpersoneel van het bedrijf. Dit kan lucratief zijn, maar vereist diplomatie naar de regio.
5. Projectmanager – Behandelt concurrerende projecten, uitbestedingsontwerp en marketing.
Als projectmanager ben je een teamleider. Beheer marketing, ontwerp en kopieer en organiseer het hele project. Subcontact met anderen om toezicht te houden op het hele project en ervoor te zorgen dat mijlpalen en deadlines worden gehaald.
6. Trainer Copywriting – Leer copywriting.
Vanwege de grote vraag en hoge tarieven voor professionele copywriters, willen veel mensen copywriting leren. Ze besparen niet alleen op copywritingkosten, maar voltooien projecten ook sneller omdat ze in eigen beheer worden gedaan.
Het lesgeven in copywriting is de moeite waard. We kunnen persoonlijke seminars en lessen aanbieden aan bedrijven en andere klanten, of we kunnen online lessen aanbieden.